demo

Використовуємо оздоровчі технології у формуванні здоров’язбережувальної компетентності дошкільників»

«Я не боюся ще й ще раз повторити: турбота про здоров’я –
це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності,
бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд,
розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили...»

В.О.Сухомлинський

Одним із актуальних завдань у роботі з дошкільниками є надання дітям знань про основи здоров’я, вироблення навичок збереження, зміцнення і відновлення фізичного, психічного і соціального здоров’я дітей. Важлива місія у цій діяльності належить вихователям ДНЗ. Комплексний підхід до оздоровлення дитини розпочинається з першого дня її перебування в дитячому садку.

28 січня 2016 року у дошкільному навчальному закладі був проведений семінар для педагогів «Використання оздоровчих технологій у формуванні здоров’язбережувальної компетентності дошкільників».

Основною метою семінару стало ознайомлення педагогів із різноманітними оздоровчими й профілактичними технологіями, що мають інноваційний та здоров’язбережувальний характер, визначення їх ефективності для досягнення освітнього результату.

Завідувач ДНЗ Чумак С.В. відмітила, що тема здоров’язбережувальної компетентності дошкільників наразі є актуальною, адже мета дошкільної освіти на сучасному етапі є зміцнення здоров’я, дотримання правил здоров’язбережувальної поведінки шляхом проведення фізкультурно-оздоровчих заходів. Головним завданням ДНЗ визначено створення здоров’я-збережувального середовища, в якому дітям буде приємно й безпечно перебувати, яке стимулюватиме їх розвиток, забезпечить комфортні умови для формування здоров’я та стане оптимальним для їх зростання.

Теоретичну частину семінару продовжила вихователь-методист ДНЗ Бойко М.М. У інформаційній доповіді з показом мультимедійної презентації «Використання оздоровчих технологій у формуванні здоров’язбережувальної компетентності дошкільників» педагог дала визначення оздоровчих технологій, зазначила на необхідності комплексного використання пальчикової, звукової, дихальної гімнастики, різних видів масажу тощо.

Інструктор з фізкультури Бульбіна Т.П. презентувала інноваційні оздоровчі технології:

• Ігрова методика Любомира Бейби «Від руху – до здоров’я»;

Для максимального завантаження дитячих м’язів потрібно небагато – «лише простір, у якому діти можуть розміщуватися довільно та зручно, і легкі спортивні посібники, що не тільки дають дітям змогу краще вправлятися у рухах, але й виконують певні ігрову функцію» (Л.Бейбі).

• Використання вправ на степ-платформах;

• Заняття фітболгімнастикою за методикою Катерини Серебрянської, яка включає виконання гімнастичних вправ на великих м’ячах. Спільна робота рухового, вестибулярного, зорового, тактильного аналізаторів, що включається при виконанні вправ, посилює якість виконання рухів.

Педагоги обмінялися досвідом використання оздоровчих технологій у роботі з дошкільниками:

• Ошарська О.О. розповіла про використання корекційної гімнастики для очей, визначила їх актуальність у роботі з дошкільниками, провела міні-практикум «Щоб очі краще бачили»

• Макарова К.В. презентувала досвід використання дихальної гімнастики та запропонувала щоденні комплекси вправи для роботи з дошкільниками.

• «Важливим засобом терморегуляції, тактильним подразником, а також заспокійливим засобом для зняття втоми є ігровий самомасаж», - відмітила Слюсар А.М. З досвіду роботи поділилася ефективними комплексами самомасажу після денного сну.

• Кабацкова А.В. акцентувала увагу присутніх на проведенні релаксаційних вправ, їх значення та особливості використання у роботи з дітьми логопедичної групи.

• Карасьова І.О. інформувала про аромотерапію, як оздоровчу технологію терапевтичного спрямування, надала рекомендації по аерації приміщень для дошкільників.

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд