demo

Чи потрібно вивчати англійську мову дошкільнятам?


 

Задорожнюк Інна Ігорівна керівник гуртка з англійської мови «Funny English»

Специфіка оволодіння дошкільником іноземною мовою тісно пов’язана з безпосередністю його сприймання, відкритістю до спілкування, певною спонтанністю в опановуванні нового знання. Відомо: вік від народження до 6 років (М.Монтессорі) є найбільш сприятливим періодом для мовленнєвого розвитку особистості. Усім дітям, незалежно від їх стартових здібностей, корисно вивчати іноземні мови, тому що це розвиває пам'ять, увагу, мислення, уяву та мовні здібності. Раннє навчання іноземної мови створює основу для її подальшого вивчення в школі й відкриває можливості для опановування другої і третьої мов. Дослідження в дитячих садках довели, що діти, які вивчають іноземну мову, володіють рідною на вищому рівні, мають кращу пам’ять, стійкішу увагу, вони розвиненіші та більш розкуті ніж діти, які не вивчали іноземну мову.

Викладачі англійської мови, які працюють з дошкільнятами, вважають, що приводити до них на заняття дітей у віці двох років, звичайно, зарано. Більшість курсів англійської мови для маленьких здійснюють набір дітей від 3-х років і старше.

Якщо Вашому малюкові вже 4-5 років, і Ви все одно сумніваєтеся, чи потрібна йому іноземна мова, не сумнівайтеся. Просто відведіть його на пару-трійку занять у групу, де разом з ним навчання англійській будуть проходити ровесники, і Ви самі все побачите. Хоча не варто чекати, що пройшовши навчання англійської мови протягом декількох місяців, Ваш малюк почне активно будувати фрази і легко спілкуватися англійською.

Як ми вже сказали, у віці 4 років діти вчаться сприймати англійську мову на слух і виконувати прості команди вчителя. По закінченні курсу занять англійської мови для самих маленьких Ваше чадо зможе розповідати лише кілька віршиків, а також співати невигадливі пісеньки.

У середньому, за рік занять діти розучують близько двох-трьох десятків пісеньок і римівок. Погодьтеся, це не так уже й мало для дитини, яка ще зовсім недавно почала говорити рідною. Крім того, важлива не кількість, а якість. Нехай вивчених віршиків буде не так багато, як хотілося, головне, щоб дитина розуміла їх сенс і могла продемонструвати те, про що вона розповідає.

Важливо пам’ятати, що опановувати навички володіння англійської мови діти починають лише з 5-6 років.

Завдання навчання

Граючись учимось

Англійська мова для дітей представлена безліччю методик самої різної якості і рівнів. Однак важливо враховувати, що дітям молодшого віку не підійдуть звичайні заняття для школярів. У дітей молодшого віку сприйняття чужої мови відбувається на слух, за допомогою картинок та асоціацій. Тому найефективнішими методиками навчання для маленьких є ті, що проходять в ігровій формі.

Діти володіють унікальним вмінням – граючись, вони сприймають і запам'ятовують більше інформації,ніж доросла людина за час довгого зазубрювання.

Навчання англійській мові в дитячому садочку перетворюється в гру, казку,захоплюючу подорож,а іноді навіть в театральну виставу.

Навчальні ігрові заняття з англійської мови проводятьсь з дітьми середніх та старших груп. Діти сприймають на слух англійську мову в межах програмового матеріалу. Уміють вести діалог, розповідати віршики, лічилки, співати пісеньки. На заняттях використовуються цікаві дидактичні матеріали, велика кількість ігор і посібників для навчання дошкільнят іноземним мовам. Педагог підігрує і спілкується з дітьми на іноземній мові, а діти природним чином засвоюють лексичні одиниці і нескладні мовні конструкції. Навчання англійської мови спрямоване на те, щоб зробити суттєвий внесок у формування всебічно розвиненої гармонійної особистості.

Кожне заняття з англійської мови – це:

Як проходить заняття з англійської мови

На занятті діти:

Педагог реалізує розвиваючі та начальні завдання

Вітаються з педагогом і іграшкою за руку

♦ створення позитивного настрою на занятті, відтворення раніше вивчених слів і фраз.

Слухають казку «Жив був язичок», виконують вправи зі своїм язичком

♦ мовна зарядка,тренування правильної вимови окремих звуків,

♦ диференціація подібних звуків рідної і іноземної мови.

Грають в парах «Назви,які продукти любить мій язичок»

♦ формування мовних навиків в діалогічній формі,

♦ розвиток слухової,зорової пам'яті, уваги.

Грають з веселими картинками за столом, граз м'якими іграшками в «Веселі відгадки»

♦ знайомство з новими лексичними одиницями і граматичними структурами, тренування їх в своїй мові,

♦ формування навиків навчальної діяльності.

Розігрують ляльковим театром фрагментів казок

♦ оволодіння нормативною вимовою слів і простих речень, інтонаційне оформлення питальних речень,

♦ розвиток сенсорної пам'яті,

♦ формування навичок міжособистісного спілкування, оволодіння способами ввічливого спілкування в грі.

Виконують рухи під веселу лічилку чи римовку

♦ повторення слів із вивченої лексичної теми.

Співають англійські пісеньки

♦ закріплення нових мовних зразків,

♦ розвиток навичок спілкування.

Малюють чи розфарбовують картинки до теми

♦ відтворення нових слів,

♦ закріплення слів, які позначають колір, форму.

Рекомендації для батьків

Ваші діти відвідують гурток по вивченню англійської мови в дитячому садку, тому вони перебувають в іншомовному середовищі лише на заняттях. Для досягнення успіху у вивченні англійської мови важливою складовою є плідна співпраця педагога, дітей та батьків. Отже, якщо ви маєте можливість та хочете прийняти участь і допомогти у навчальному процесі ваших дітей радимо організувати ”домашні уроки” англійської мови. У цьому вам допоможуть декілька порад.

 

1. Пам’ятайте, що мотивація є рушійною силою у будь-якому починанні.

Проте, як же зацікавити малюка, який не розуміє доцільності вивчення англійської мови? Тут вам стане у пригоді ігрова діяльність, організована у вигляді уявних чи реальних ситуацій спілкування, коли в дитини виникає потреба, бажання та інтерес висловлюватись англійською мовою.

 

2. Перегляньте разом мультфільми з англійським героями, розпитайте, які з них дітям сподобались.

Виберіть улюбленого персанажа (Superman, SpongeBob, Mickey Mouse, Minnie Mouse…) та купіть іграшку або зробіть аплікацію улюбленого героя. Поясніть малюкові, що він спілкується та розуміє тільки англійську, тому прийдеться вивчити дещо на його рідній мові. В словниковому запасі дитини з’являться назви предметів гардеробу, чим іграшку годувати, плюс різні дії (стрибати, спати).

 

3. Ставте своїй дитині аудіо– та відеодиски, використовуйте на домашніх уроках навчальні компакт-диски.

 

Нехай дитина чує, як розмовляють носії мови. Спочатку їй буде важко що-небудь зрозуміти, але вона буде вловлювати правильну інтонацію. А з часом навчиться розуміти мовлення інших людей.

 

4. Значну увагу приділіть фонетичній розминці.

Як перед фізкульттренуванням необхідно розім’ятись нашим м’язам, так і до розмови на іншій мові важливо підготувати язик. Нехай дитина повторює за вами іноземні звуки. Ось наприклад : заспівати, як пташка — [vi]- [vi] -[vi]; закувікати, як маленьке порося — [wi]- [wi]- [wi]; загарчати, як ведмедик або собака — [r — r — r]; зашипіти, наче змія [s — s — s] і таке інше.

 

5. Якщо ви володієте достатнім словниковим запасом, то у повсякденному житті є безліч можливостей створити ігрове середовище. Особливо ефективним є використання рольових ігор.

 

Наприклад, готуючи вечерю матуся виступає в ролі повара, а малюк в ролі помічника. Потім малюк розповідає своему другу Мickey, що він полюбляє їсти. Від імені Mickey запитайте ‛What do you like? – I like pizza and ice-cream‛. – до прикладу відповідає малюк.

 

6. Розвивайте пам’ять малюків, повторюючи англійські пісні та вірші, які вивчаються на заняттях.

Особливо легко запам’ятовуються короткі вірші - римування, які є дуже корисними для закріплення мовленнєвих зразків. Наприклад:
I have got a ball.
I have got a car.
I have got a lorry.
I have got a star.
Розучувати римівку, потрібно спираючись на наочність. Покладіть перед дітьми картинки або іграшки та розіграйте дану римівку.

 

7. Зверніть увагу на твердження “успіх породжує успіх”.

Не бійтесь перехвалити свого малюка адже він так потребує вашої підтримки, похвали та захоплення. Ніколи не навішуйте на сина чи доньку ярлик: «Ти не здібний». Можливо у малюка не так ярко виражені здібності щодо вивчення іноземної мови, проте проявляються у чомусь іншому. А головне пам’ятайте, що ваша дитина унікальне та неповторне створіння Боже, із закладеними здібностями та талантами, завдання ж батьків та педагогів бути мудрими, чутливими та терплячими для того, щоб їх виявити, розвинути та сформувати духовно, морально та інтелектуально розвинених особистостей, самодостатніх, гармонійних та просто успішних людей.


Інші статті:

 Формування ключових компетенцій у дошкільників на заняттях з англійської мови

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд