demo

Вас вітають вчителі-логопеди!


Графік роботи

 

Кожен із нас прийшов на білий світ
Пізнать його, приховане відкрити,
Знань, мудрості добуть, та перш за все
Повинні ми навчитись говорити.

 

Чи завжди ми звертаємо увагу на те, як говорять наші діти? Найчастіше покладаємось на час - мовляв, дитя підросте і навчиться. Між тим, дефекти мовлення є складною проблемою з важкими наслідками.

Останнім часом спостерігається значне збільшення кількості дошкільнят з порушеннями як загального психофізичного, так і мовленнєвого розвитку. Офіційна статистика свідчить, що в Україні у кожної третьої дитини є недоліки мовлення.

Дитина росте і дорослішає. Батьки розуміють її з півслова, і навіть якщо вона має мовленнєві недоліки, то жодного дискомфорту у спілкуванні з ними не відчуває. Проте для сторонніх часто є незрозумілими спотворені, неправильно вимовлені дитиною слова.

Надалі ці недоліки стають серйозною перешкодою для засвоєння уже молодшими школярами писемного мовлення, читання, а також іноземних мов, які у багатьох школах зараз вивчають з першого класу. Через труднощі у засвоєнні читання і письма дитина перебуває у постійному нервовому напруженні. Тому, ідучи до школи, дитина повинна загалом опанувати рідну мову, засвоїти її літературні норми, культуру усного мовлення і спілкування. Важливо якомога раніше навчити малечу правильній вимові, вмінню помічати та виправляти мовленнєві помилки. Своєчасне оволодіння чистим мовленням дає можливість сформувати у дитини впевненість у собі, розвинути її мислення, комунікативні якості.

 

Які групи для дітей з вадами мовлення функціонють у ДНЗ №4?

У ДНЗ№4 функціонують дві логопедичні групи, для дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням та загальним недорозвиненням мовлення.

У логопедичну «А» групу «Колосок» зараховуються діти для корекційного навчання за програмою для дітей із загальним недорозвиненням мовлення терміном до шкільного навчання.

Працює з дітьми у логопедичній «А» групі учитель-логопед Верещак Людмила Борисівна.

Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) – складне мовленнєве порушення, при якому у дитини з нормальним слухом та інтелектом порушуються усі компоненти мови: лексика, фонетика, граматика. Мовленнєвий недорозвиток може бути виражений в різному ступені: від повної відсутності мовленнєвих засобів спілкування до розгорнутого мовлення з окремими елементами лексико-граматичного та фонетичного недорозвитку.

 

У логопедичну «Б» групу «Золота рибка» зараховуються діти для корекційного навчання за програмою для дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення терміном на 1 рік.

Фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення (ФФНМ) характеризується порушенням процесів формування вимовної системи рідної мови у дітей з різними мовними розладами внаслідок дефектів сприймання і вимови фонем.

Основними напрямками корекційно-відновлювальної роботи у групі для дітей з ФФНМ є формування правильної звуковимови, розвиток фонематичного слуху та підготовка до навчання грамоти.

Працює з дітьми у логопедичній «Б» групі учитель-логопед Прищепна Олена Миколаївна.

 

Чи потрібно моїй дитині навчання у логопедичній групі?

З метою ранньої діагностики мовленнєвих порушень двічі на рік вчителі-логопеди проводять логопедичне обстеження дітей усіх вікових груп. З результатами обстеження ознайомлюються вихователі груп та батьки.

Якщо в ході обстеження виявиться, що вашій дитині необхідні заняття з логопедом, Ви будете запрошені на консультацію. Логопед проінформує вас про стан мовлення вашої дитини, механізм порушення та шляхи подолання мовних вад.

 

У яких випадках необхідно звертатися до логопеда?

♦ Повна відсутність мовлення чи наявність звуконаслідувань зі значним використанням міміки та жестів.

♦ Мовлення вашої дитини мало зрозуміле для оточуючих, або навіть для вас.

♦ Дитина не вимовляє або вимовляє неправильно звуки рідної мови.

Пропонуємо Вам таблицю, в якій наведений орієнтовний порядок засвоєння дітьми звуків нашої мови.

ВІК ДИТИНИ ЗВУКИ МОВИ
Від 1 до 2 років А, О, Е, М, П, Б
Від 2 до 3 років У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й
Від 3 до 4 років С, З, Ц
Від 4 до 5 років Ш, Ж, Ч, Щ
Від 5 до 6 років Л, Р

♦ Дитина відчуває труднощі у вимові багатоскладових слів та слів зі збігом приголосних (мотоцикліст, акваріум, вихователька і т.д).

♦ Дитина неправильно вживає відмінкові закінчення, не може висловити свою думку, уникає спілкування з оточуючими та однолітками.

Кожній дитині необхідно пройти обстеження у логопеда, навіть для того, щоб батьки переконалися у нормальному розвитку мовлення своєї дитини.

 

Які заняття проводить вчитель-логопед?

В дошкільному навчальному закладі обладнано логопедичний кабінет, в якому розміщено в достатній кількості методичний матеріал та обладнання, необхідні для успішної роботи вчителя-логопеда з дітьми (логопедичні зонди, шпателі, спирт, вата, велике дзеркало, настільні дзеркала, дошка, настільні ігри, предметні та сюжетні картинки, навчально-розвивальні посібники та дитячі іграшки, папки з інформаційними матеріалами, методична та педагогічна література, таблиці тощо). А також додатково в спальні логопедичної «Б» групи обладнано логопедичний куточок для проведення підгрупових та індивідуальних занять.


Під час навчально-виховного процесу у групах для дітей із ЗНМ та ФФНМ учителі-логопеди дошкільного навчального закладу проводять різні форми роботи: фронтальні, підгрупові та індивідуальні заняття.

Індивідуальні заняття проводяться щоденно, в першу і в другу половину дня. Для кожної дитини планується індивідуальне заняття. Чітко визначається тема, мета, обладнання і хід заняття. Як проходить індивідуальне заняття?

1. Підготовка мовленнєвого апарату, та розвиток дрібної моторики рук (артикуляційні вправи, дихальні вправи, ігри з пальчиками).

2. Ігри спрямовані на розвиток уваги, пам’яті, мислення, логіки, уяви.

3. Постановка звука.

4. Автоматизація звука (закріплення, вміння вживати поставлений звук в складах, словах, реченнях).

5. Диференціація звука.


Підгрупові заняття проводяться в першу половину дня, по дві підгрупи. Під час підгрупових занять дітям пропонуються ігри та вправи на закріплення правильної вимови звуків, на розвиток психічних процесів, дрібної моторики, на розвиток просторових та часових орієнтирів, лексико-граматичної будови мовлення, зв'язного мовлення, підготовка до навчання грамоти. Заняття мають чітко визначену структуру, цікаві по змісту, До кожного завдання підбирається відповідний демонстраційний і наочний матеріал.


Щопонеділка та щовівторка з 15.00 до 18.00 двері логопедичного кабінету відчиненні для турботливих батьків.

Учитель-логопед радо надасть відповіді та консультації на хвилюючі питання батьків, та проведе індивідуальне корекційно – навчальне заняття з дитиною в присутності батьків. Залучення батьків до корекційної роботи допоможе підвищити результативність та відчути дитині бажання батьків допомогти.

 

Що потрібно для оформлення дитини в логопедичну групу?

В логопедичні групи зараховуються діти 3 – 5 річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом.

Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.

 


Батькам на замітку

 Ігрові вправи для розвитку дихання та голосу

 Ігрові вправи для розвитку слуху

 Артикуляційна гімнастика 

 Вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей дошкільного віку

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд